2015. január 20., kedd

helikopter nézet

A Gestalt terápia tréning tréneri felkészítőjén tanultunk egy modellt, amely elképzelni és az elképzelést realizálni segít. Szerintem ugyan nincs köze a Gestalthoz, de sebaj. Van benne, hogy felmérjük, hogy az álmunkért, ha megvalósítjuk, mivel kell fizetni. Akkor jöttem rá, ha én ilyen precízkedve tervezem az izraeli létemet, végigbogarászva, hogy mit áldozok be ezért, soha nem tettem volna egy lépést sem. Az hótbiztos, hogy nem vágok bele, ha felmérem, hogy mivel jár.
Akkor viszont sokkal szegényebb lennék. Pénzben nem tudom, de élményben, megélésben, érzelmekben, fejlődésben, tanulásban. Azokat, amik elémjöttek, hogy megéljem őket, amiket kaptam, nem lehetett volna előre betervezni. Ezért sem lett volna reális felmérni, hogy mit veszítek, amikor nem tudom felmérni, hogy mit nyerek.
Láttam egy gondolatot és hozzá egy képet, ellopom és továbbfejlesztem:
 

Szóval minél távolibb kultúrából nézel rá a saját, eredeti kultúrádra, legyen ez a családé, az iskoláé, a munkahelyé, az országé, annál inkább látod a pattanásait vagy szépségeit. Nekem először a férjem amerikai kollégái segítettek felfedezni Budapestet. Aztán az USA-beli tartózkodásunk a magyar kultúra kritizálós, elismerés-hiányos karakteréről derült ki, hogy nem világnorma. Egy angol kolléga révén láttam meg, hogy mennyire szexista a munkahelyem kultúrája. Az izraeli világban élem meg, hogy lehet úgy is élni, hogy megmondjuk, mit akarunk, és nem várjuk el, hogy a másik kitalálja és teljesítse. De ugyanígy az igénytelen tel avivi 30-50 éves házak felől nézve a Rákóczi út díszes házait, teljesen mást közvetítenek. Az egyikben csak a jelen van, a másikban múlt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése