2011. december 17., szombat

Új Kelet cikk - kapcsolat házas emberrel

Kedves Ilona!

Azért írok Önnek, mert furcsa helyzetbe kerültem, és kiváncsi vagyok a véleményére. Nemrégiben másik városban jártam barátaimnál, és ott egy társaságban találkoztam egy férfival, akivel a bemutatkozás és első érintés után éreztem a vonzódást. Láthatóan ő is szívesen volt a társaságomban, mellém ült, és kellemesen beszélgettünk. Az illető nős, de a felesége nem volt ott. Utóbb mondta közös ismerősünk, hogy az egész társaság a mi flörtölésünket figyelte, rosszallóan. Én ebből semmit nem vettem észre, de ekkor rájöttem, hogy nem az első vagyok a sorban, ha a többiek ennyire érzékenyen reagálnak.
Azóta nem találkoztunk, de szinte folyamatosan kapcsolatban vagyunk. Sms-ekben udvarol. Amikor írtam, hogy nem akarok vele testi kapcsolatot, mert a környezete látja és ellenzi, azt válaszolta, hogy a környezet semmit nem látott és nem is fog. Ez a válasz teljesen lehűtött, az lett róla a benyomásom, hogy nem akar a következményekkel számolni.
Vonz, de nem akarok az lenni, aki “elcsábít” egy jóravaló férjet, és kitaszítottnak lenni a társaságban.

Érdekel, hogy mi a véleménye erről a helyzetről.

Ilanit

Kedves Ilanit!

Mint már egy korábbi levél kapcsán is előjött, vannak olyan házasságok, amelyekben a szexualitás vagy az érzések kihűltek, és vagy egy testvéri kapcsolatba megy át a házasság, vagy csak a félelem a radikális, illetve nyílt változástól és az anyagi biztonság tartja össze. Vannak olyan kapcsolatok, amelyekben egyezség van a két fél között, hogy lehet szexuális viszonyt létesíteni házasságon kívül, a másik tudtával és beleegyezésével. Ez egy szokatlan, de tiszta szerződés.  

A leveléből az tűnik ki, hogy ismerősének nincs ilyen szerződése a feleségével, hanem titkos utakon jár, mégha mindenki tud is róluk. Ennek valóban az a következménye, hogy kirekesztik a “betolakodót”. A közösség törekszik arra, hogy fenntartsa önmagát, és egy titkos kapcsolat rombolóan hat. Ezért teljesen érthető következmény, hogy megpróbálja eltávolítani azt, akinek ezt a rombolást betudja. Általában nem rekesztik ki a közösség régi tagját, hiába ő a kezdeményezője a titkos, a közösségre ártalmas kapcsolatnak. Ő a “mi kutyánk kölyke”, ahogy mondani szokták. Viszont indulat van, és ezt az újonnan jött felé fordítják.

Ráadásul, ha még bele is szeret az ismerősébe, rengeteg szenvedésnek teszi ki magát. Ő nemigen alhat Önnél, nem töltheti Önnel az ünnepeket, nem lehet gyerekük, vagy ha mégis, őt hasonló kínlódásoknak teszi ki. Volt egy fiatal nő kliensem, aki ilyen kapcsolatból született. Nem ismerte a testvéreit, az apja mindig titokban találkozott vele és az édesanyjával. Nem kevés munkánk volt abban, hogy elhiggye, ő is ugyanolyan jogú ember, mint mások, és hogy képes legyen a magánéletében és a munkahelyén kiállni önmagáért.

Ha jól értem, ismerősének nincs szándékában felvállalni a kapcsolatot Önnel, vagy elválni a feleségétől. Ő azt az utat választja, hogy megőrzi, ami kényelmes, és megszerzi, ami kellemes. A nagyobb árat ezért Ön fogja fizetni.

Érdemes a fentieket megfontolni, amikor arról dönt, hogy belemegy-e ilyen kapcsolatba. Megértem, hogy a gyöngéd szavakra, simogató érintésekre szüksége van, ezek sokat jelentenek Önnek, én bíznék abban, hogy ezt meg fogja kapni egy olyan embertől is, akivel nem fog ennyi terhet magára húzni, és nem kell akkora árat fizetnie érte.

7 megjegyzés:

  1. Néha kíváncsi vagyok mik ezeknek a történeteknek a folytatása.

    VálaszTörlés
  2. Eddig egy valakinek mondtam, hogy kiváncsi vagyok a folytatásra, még nem kaptam hírt. Ezek lassan alakuló dolgok, nehéz rajtuk változtatni. Már csak azért is, mert minden szereplőnek megvan a maga szerepe a helyzet kialakulásában, a feleségnek pl. az, hogy nem veszi észre, vagy nem értelmezi jól a történéseket. Saját tapasztalatból is tudom. :) Szóval ezek azért bonyolultabbak, mint hogy X szélhámos, Y meg vétlen áldozat.

    VálaszTörlés
  3. Persze, ha nem menne bele szívesen, nem is lenne dilemma, simán elhajtaná a pasit. Akkor nekem nem lenne miről írnom.

    Tényleg, nem akartok írni nekem? Megkérdezni a pszichomókust? Álnéven persze :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szívesen hallgatnám a véleményedet, de inkább privát levélben. A sztorim hasonló témakör, és nagyon sokat rágódom..

      Törlés
  4. Ja, találjatok ki valami jó kis vicces sztorit! :)

    VálaszTörlés
  5. Ja, azzal ne fáradjatok. De az is előfordulhat, hogy a kamu mögött meglátom az igazi témát. :)

    VálaszTörlés
  6. Róka, úgy tűnik megggondolta, szívesen válaszolok akár privát levélben is. A címem: ila.eros kukac gmail.com

    VálaszTörlés