2012. január 15., vasárnap

Jeruzsálemi kirándulás

Ma lógtam az iskolából. El akartam menni a briszre, az esküvőre úgysem tudtam elmenni. Julit is beizzítottam. Judittól megtudtam, hogy Jeruzsálemből háromnegyed 9-kor indul a busz. Tel Avivból Jeruzsálembe háromnegyed óra az út, de reggel dugó van, negyed 8-kor indultunk. Két perccel késtük le a buszt. Még mondja valaki, hogy az izraeli közlekedés nem pontos.

Oké, legyen a b terv, a 8-as busszal elmenni valameddig és onnan stopolni. Mikor Nadav meghallotta, hogy stopolni akarunk, frászt kapott. Sebaj, kimentünk a 8-as buszmegállójába, ketten is eligazítottak, honnan indul, és vártunk. Vártunk és vártunk. Fél óra után felhívtam Juditot, hogy most már ne számítson ránk, pedig akartuk erősíteni a magyar vonalat.

Ha már Jeruzsálemben vagyunk, elmegyünk a sukra. Itt minden olcsóbb, mint Tel Avivban, de azért nem cipekednék. Úgyhogy vettem fűszert. Aztán mivel volt egy megbízásom nevesített tálesztartóra, a piacon érdeklődtünk, hol tudjuk ezt beszerezni. Végül is Mea Shearimban kötöttünk ki, és ahogy haladtunk arrafelé,  minden judaica boltban érdeklődtünk. A Mea Shearim közepén ötven százalékkal olcsóbban sikerült beszerezni, amire szükség volt. Nagyon elégedettek voltunk magunkkal.

Azt még nem is meséltem, hogy amikor Warrennel sétáltunk Tel Avivban, egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy egy idősebb férfi a földön fekszik, és fölötte egy középkorú nő próbálja a mellkasa nyomogatásával és szájon át lélegzéssel életben tartani. Megálltunk. Percek múltán megérkezett az első mentő. Hárman kiugrottak, és átvették a nőtől a mellkaspréselést, közben levágták a földön fekvőről a zakó és az ing ujját, rákapcsoltak EKG gépet, és beszúrtak egy infúziós tűt a karjába. Percek múltán megérkezett a második mentőautó, abból is hárman kiugrottak, és beszálltak az életmentésbe. A filmekben látható elektrosokkolást is csinálták, oxigénmaszkot is tettek rá. Percek múlva megérkezett a harmadik mentő. Ők is beszálltak az életmentésbe. Aztán volt két rescue motoros, ami nem tudom, micsoda, de az egyiknek hosszú pajesza volt, és az elhajtott minket, bámészkodókat. Warren közben beszélgetett a nővel, akiről kiderült, hogy csak éppen arrajárt, és látta, hogy a férfi összeesik. Warren szerint ha a férfi életben marad, ennek a nőnek köszönhető. Nekem fogalmam sem lett volna, hogy mit kell ilyenkor csinálni.

Hamarosan jövök, ha hozzak valamit, szóljál.

2 megjegyzés:

  1. Tudok ajánlani egy másik briszt a közeljövőben, hátha azt eléritek. :)

    VálaszTörlés
  2. tudod mit, kérhetek bármilyen friss gyümölcsöt? apadóban a tartalékaim...köszi!

    VálaszTörlés