2013. január 5., szombat

Új lakás

Már két napja ramat gani lakos vagyok. Ez felbátorít arra, hogy a tel aviviakat sznobnak mondjam. Képesek 3-4000 sékelt kifizetni, hogy a világ közepén érezzék magukat!

Ramat Gan másik város, olyan, mint Kispest a belvárosiaknak. A lakás kis utcában van, csöndes, leszámítva a szomszédos iskolát, ahol a be- és kicsöngetés úgy zajlik, hogy pléhjancsin zene szól. Az ötvenes-hatvanas évek Magyarországát idézi. Van még a szomszédban zsinagóga, ahonnan péntek este kihallatszott az éneklés. A harmadikon lakom, lift nincs, így a biciklizés helyett lépcsőzés lesz a sport. Bicajozni nehéz lenne, mert dombos vidéken lakom. 

Tegnap egész nap takarítottam. Mire befejeztem, és megnéztem az órát, éppen bejött a szombat. Gyorsan beállítottam a szombati órákat, lezuhanyoztam, és némi késéssel elkezdtem a szombatot. Reggel elgyalogoltam a megszokott zsingaógába, Tel Avivba. Egy óra 10 perc, szerencsére nem a legnagyobb esőben. 

A héten alig dolgoztam, csak a lakáskereséssel és költözéssel voltam elfoglalva. Korábban azt gondoltam, könnyen költözöm, hiszen semmim sincs itt. Ezt a semmit 1200 sékelért hozták ide. Yael fizette a borravalót. 

Nagy a lakás, egyedül vagyok benne, úgyhogy lehet jönni vendégségbe.

Most ennyi, fáradt vagyok.

2 megjegyzés:

  1. Szép! Csinálj majd még fotókat!
    Én úgy örülök ennek az új parkettázós divatnak! A köveket annyira utálom, és hidegek meg ridegek is.

    VálaszTörlés
  2. A parketta - mint megtudtam - valójában linóleum. Majd csinálok még képet, ha kicsit berendezettebb leszek. Az asztalt azért fordítottam ferdére, mert a falon folyt a víz az asztalra, aztán rájöttem, hogy ez így sokkal jobban nézett ki. azóta a tulaj buherált valamit, holnap is nagy eső várható, meglátjuk, még mindig befolyik-e.

    VálaszTörlés