2014. július 15., kedd

Mozi és fogorvos

Megnéztem a "Világ végén fordulj balra" c. izraeli filmet. Egy tel avivi művészet nevű csoporttól rendszeresen kapok hírlevelet, nem tudom, hogyan kerültem a listájukra. Ma kiderült, hogy angol nyelvű olék csoportja. Szóval kaptam tőlük meghívót a filmre, rögtön be is akartam jelentkezni, amikor kiderült, hogy csak fiatalokat hívnak. Úgyhogy töröltem, 

Két napja megint kaptam levelet, abban már nem volt korhatár megjelölve. Gondolom, nem jelentkeztek elegen. Bejelentkeztem, megkérdezték a koromat, letagadtam tíz évet. A következőnél már tizenötöt fogok letagadni, csak még bele kell jönnöm. 

A szervező megnyugtatott minket, hogy a legbiztosabb helyen vagyunk, a Cinemateque alagsorában, ha légiriadó van, akkor is nézhetjük tovább. 

A film a hatvanas évekről szól, amikor egy indiai család Izraelbe költözik, és kiderül, hogy a sivatagba, egy pár házból álló faluba és a hozzátartozó üveggyárba jöttek, miközben az apa Bombay legjobb krikettjátékosa volt. Itt meg azt se tudják, mi az a krikett, de a szomszéd francia asszony lenézi az indiaiakat mint primitív nép, elhamvasztja a halottait. Az indiai kamaszlány és a francia kamaszlány barátnőkké válnak. Aztán az indiai lány elveszíti az apját, akit elcsábít a fiatal szexi özvegyasszony, a francia az anyját, aki meghal leukémiában, de előzőleg még felkészíti a siratóasszonyokat, és elrendezi a temetését, hogy comme il faut legyen. Szóval ez is az az izraeli film, amiben egyszerre sírsz és nevetsz. 

Az egyik hátsó fogam mozog, és elkezdett fájni is. Van időpontom Budapesten a fogorvoshoz, de fogtam magam, és felhívtam a "családhoz" tartozó nagyon kedves fiatal fogorvosnőt, hogy szeretném, ha megnézné. Ő csinál fogbeültetést is, gondoltam, jó, ha ad szakvéleményt. Ott helyben meg is röntgenezte, kiderült, hogy fertőzés van a fogágyban, ha kihúzná, nem tudná rögtön beültetni a fogat, előbb ki kell tisztítani, és csak két hónap múlva lehet beültetni, de egyébként is fel kell tölteni a csontot, hogy tartós legyen. Mindent elmagyaráz, angolul kérem, mert biztosan meg akarom érteni. Aztán megkérdem, hogy mennyibe kerül. A csontfeltöltés három ezer sékel, a beültetés hat ezer. Írd és mondd hatszáz ezer forint. Azóta nem fáj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése