2014. július 18., péntek

Propaganda és kíváncsiság

Kaptam egy petíció felhívást. Ettől a szervezettől kaptam máskor is, többet alá is írtam, gyerekmunkáról, gyerekházasságról, ilyenekről. Most az izraeli palesztin helyzetre hivatkozva, szemelgetve az eddig történtekből, a palesztin gyerekek halálára hivatkozva, az izraeli telepek európai finanszírozóinak szóló petíció aláírására kértek. Visszaírtam nekik, hogy egy perccel az után alá fogom írni, hogy a Hamasz ellen is készítenek petíciót, amely az erőforrásokat alagutak építésére fordítja a gyerekek védelme helyett, addig pedig Izrael ellenes propagandának tekintem a felhívásukat. Csatoltam két videót arról, hogy hogyan kezelik a gyerekeket ott és itt. 
https://www.youtube.com/watch?v=SoB1AjVCueU

Még mielőtt befejeztem volna a levelet, megszólaltak a szirénák. Lecsuktam a gépet, magamra kaptam a blúzt, fogtam a kulcsot és a szemetet, és siettem lefelé. A lépcsőházi "lakógyűlés" után levittem a szemetet. 

A híradóban számokat közölnek arról, hogy a tartós fogyasztási cikkek vásárlása az ország különböző területein mennyit csökkentek az utóbbi hetekben. Délen 20-50 %-kal, Tel Avivban 5-20 %-kal. Megkérdeznek egy vevőt a boltban, mondja, hogy most csak élelmiszert vesznek. Ki tudja, mi lesz a lakásukból.

Tegnap a proffal és egy kolléganővel ebédeltem Holonban. Hosszan beszélgettek egy ügyfélről, akit a prof a kolléganőhöz küldött. Hirtelen fordulattal megkérdeztem őket, hogy hogyan látják az itteni helyzetet. Meglepte őket a kérdésem, a prof visszakérdezett, hogy pontosan mire vagyok kiváncsi. Mondtam, hogy ami először jön. Elmagyarázta, hogy zsidóság és kereszténység a lelkifurdalásra épít, azaz ha valami rosszat csinálunk, bánjuk meg, az iszlám a szégyenre. A valóság szégyene helyett a fantázia valóságát választják. Az megy a gázai televízióban, mondja, hogy már Tel Aviv alatt vannak. 

A kolléganő hosszan beszél arról, amit a Hamasz tesz a gyerekekkel, az emberekkel. Először ideges leszek, olyan dolgokat mond, amiket én is tudok, de aztán úgy kezdtem hallgatni, hogy ez vsz. általános nézet, most megismerem, hogyan gondolkodnak itt sokan.

Rákérdeztem, hogy jól értem-e, hogy a helyzet kialakulása csak a palesztinokon múlik, az izraeli kormány semmiért nem felelős, de erre nem kaptam választ. Ezek szerint jól értettem.

Tegnap a híradóban a riporter egy gázai palesztinnel beszélget. Az mondja, hogy ők is csöndet szeretnének végre. Nem nézett TV-t, mert nem volt áram (ha jól tudom, az áramot és a vizet Izraelből kapják), így a riporter felvilágosítja, hogy itt délen sokan bunkerben élnek gyakorlatilag. Manipulatív propaganda, a fiú nem tudja elmondani, hogy ott néha nincs víz, néha nincs áram. Megegyeznek, hogy csöndet, azaz békét akarnak ott is, itt is.

A légiriadó után felhívtam Talit, hogy van, mondja, hogy náluk naponta háromszor négyszer van légiriadó. Azt kértem, hogy egyszer beszélgessünk, hogyan látja ő a helyzetet, tisztábban akarok látni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése