2011. augusztus 29., hétfő

"Időm van, ..."


J. nagypapája nemrég halt meg, és amikor kádist mondunk, rá gondolok. Sose találkoztam vele, mégis, mintha személyesen ismerném. Ennyivel tartozom neki, bár nem volt vallásos. Mondom a kádist, nézem közben a falat, egyszercsak "megszólal" előttem, fejmagasságban "mi ez a hülyeség?" Egy pillanatra megakadtam, aztán folytattam. Majd elkezdtem ásitozni. Mégiscsak meg tudott zavarni. De nem tűnt el, végighallgatta, olyan "na jól van, ha neked ez kell" módon. Ez hetekkel ezelőtt volt, most már nem látom őt olyan közel, távolodik.

Tegnap megkaptam az Orange számlát. Már amikor meglátom, hogy emailt küldenek, ideges leszek. Belenéztem, 355 sékel. Annyira felindultam, hogy remegett a gyomrom és a kezem. Felhivtam Julit, elmondtam neki, és hebegtem az indulattól. De akkor már megvolt a tervem, hogy mit csinálok.

Este dolgoztam az ügyfelemmel, az egyetlennel, akkor teljesen kiment a fejemből. Igy amikor hazamentem, már nyugodt voltam, sőt derűs. Pedig nem volt könnyű munka, nem éreztem utána azt az elégedettséget, amit annyira szeretek a coacholásban, amikor mindketten azt érezzük, hogy történt valami, ami lehet, hogy kicsi, szinte észrevétlen, de világit, mint a szentjánosbogár.

Ma arra gondoltam, hogy folytatom tovább az iskolát, ami arra képez ki, hogyan lehet eredményesen túlélni Izraelben. Valószinüleg még sok tanulnivalóm van, a direktségem, kitartásom, talpraesettségem keveréke még nem a megfelelő ide. "Időm van, tejem van, miért ne szoptassak." Elmentem a Cellcomhoz, megkérdeztem, ha átjövök hozzájuk az Orange-tól, milyen szolgáltatást, milyen feltételekkel kinálnak. 150 perc, 150 sms, végtelen internethasználat 120 sékelért, a telefonszámom marad. Kiváló! Elmentem a bankba, és letiltottam az Orange kifizetést. Itt nincs olyan, hogy az mondom, x cég y összegig vehet le a bankszámlámról, vagy bármennyit, vagy semennyit. Hát most semennyit. Majd ha én úgy döntök. Megszereztem a kommunikációs minisztérium honlapjának cimét, irtam egy panaszlevelet, azt most lefordittatom héberre, hogy a minisztériumi ügyintézőnek ne kelljen erőfeszitést tennie az angollal. Ez a következő lépés, aztán majd elmegyek az Orange ügyfélszolgálatára, megkérdezem, mi ez a 355 sékel. Ha ki kell fizetni ezt is, a telefont is, akkor is megéri otthagyni őket, mert már idegesitenek.

Egy itteni gestaltos szétküldte 300 cimre az angol életrajzomat, azt mondja, van érdeklődés, de van, aki inkább héberül olvasná. Úgyhogy most lefordittatom héberre. Fogok csináltatni személyes honlapot angolul és héberül. Beindultam.

3 megjegyzés:

  1. energiát gyűjtöttél...tök jó:o)

    és köszi a kádist, megható nagyon! azt hiszem, a vége felé nem mondta volna, h mi ez a hülyeség, de kb úgy hallgatta volna, ahogy írtad:o)...

    VálaszTörlés
  2. Nem a vegen mondta, hanem a kozepen. Es lehet, hogy csak magaban mondta. De maradt. :)

    VálaszTörlés