2013. augusztus 11., vasárnap

Cím nélkül ...

Megérkezett a válasz a kérdésemre. Az erőszaktevő, amellyel szemben a kicsi tehetetlen, a fáradtságom. Ez ragad meg két oldalról, és vonszol visszafelé, miközben elsötétül a kedélyem és a reménykedésem. De az eszméletemet nem veszítem el közben. Lehet, kívülről nagyon mondvacsinált magyarázatnak tűnik, de nekem elég jó. 

Szombatra virradó éjjel tizenegy órát aludtam, a zsinagógába menet árnyékból árnyékba szökkelltem, és felszabadult könnyedséget éreztem. Pénteken csak levest főztem, nemigen férne el több minden a hűtőben, egyébként is ilyen melegben nem is tudnék sokat enni. Délután megint aludtam két órát, aztán vissza a zsinagógába tanulni. 

A rabbinak mondtam, hogy ha nagyon bután nézek, az azért van, mert nem mindent értek héberül. Mondta, pedig az övét könnyű érteni, mert az nem egy igazi izraelié, hanem ahogyan egy angol gondolkodik. Hát, nekem még ez sem elég lebutított. A kérdésére, hogy milyen nyelven értek, válaszoltam, hogy angolul és magyarul. Az angolt választotta.

Fura módon innen kezdve jobban értettem. Ő meg néha, amikor rám nézett, beszúrt egy-egy angol szót, félmondatot. 

Ma volt az első nap, hogy még akkor ébredtem, amikor hosszúak az árnyékok, és így elmentem kocogni. Annyira elmerültem a gondolataimban, hogy a zebrán átmenve körül sem néztem. Amikor egy gyorsan közeledő autó csikorogva fékezett, rémületemben megálltam az út közepén. Felnéztem, a sofőr a kezét felemelve kért bocsánatot. Azért ez nem rossz, lássuk be!

Este elmentem a zsinagógába tanulni. A sátoros ünnep négy kellékének esztétikuma a téma, ma az etroggal foglalkoztunk. Az összes lehetséges tökéletlenséget végigvettük, amelyek rontják az esztétikumát, kinövés, karcolás, tüske belefúródás, formai hiba. Nem vagyok biztos benne, de úgy értettem, hogy ezek miatt nem kóserré válik. Így már érthető, miért kerül olyan sokba. Egyet felvágtunk, a héját meg is kóstoltam, ízlik. 

Egy reprezentatív felmérés szerint Lapidról, a hirtelen befutott pénzügyminiszterről a megkérdezettek több mint 70 %-a úgy gondolja, hogy nem jól végzi a munkáját, és több mint 80 %-a alkalmatlannak tartja a miniszterelnöki szerepre. Eddig tartott a dicsőség. Bibiről nem olvastam ilyen adatot. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése