2013. augusztus 8., csütörtök

Erőszak

Azt álmodtam, hogy délben kimentem a házból, és egyre sötétebb lett. Felkiáltottam, mi ez, Napfogyatkozás? Addigra esti sötétség lett. Ebben a pillanatban ketten előlről megragadtak, és vonszoltak. Arra ébredtem, hogy a testem mint egy rongybabáé, összeomlott.

Ezelőtti nap három élményem volt, amelyeket ehhez az álomhoz tudok kapcsolni. 

Bné Brákban útkereszteződésben zöldre váltott a lámpa, én és egy nő, babakocsit tolva, egy nagyobb lány két kisebb gyerek kezét fogva indultunk a középen lévő járdaszigetre. Velünk szemben egy fiatal nő és fiatal férfi jött, a férfi annyira magyarázott valamit, hogy az egyik kisebb gyereknek nekiment, annak leesett a kipája. A gyerek lehajolt érte, a nővére húzta, a gyerek a járdaszigetre érve térdre esett. Mire feltápászkodott, a lámpa pirosra váltott, az anya a babakocsival a túloldalon, a nagyobbacska lány a két gyerekkel és én középen. A lányka láthatóan tipródott, majd elindult a pirosban. Velük mentem, köztük és az autók között. Szerencsésen átértünk. 

Este a híradó nagy része azzal foglalkozik, hogy egy neves és karizmatikus rabbi megerőszakolt tanítványokat. Hosszan mutatnak képet arról, hogy a rabbi hívei körében énekel, az egyik résztvevő felszólal, hogy ugyan nagy ember, de ... nem tudja folytatni, mert erőszakkal kivezetik a teremből, miközben a rabbi és hívei hangosabban énekelnek, így nem lehet hallani, mit mond.

Évácska a Facebookon feltett egy cikket, amit lefekvés előtt olvastam. http://www.vice.com/read/the-ghost-rapes-of-bolivia-000300-v20n8?Contentpage=-1%3Futm_source%3Dvicefbus
Bolíviában egy vallásos közösségben felnőtt nők és gyereklányok fájdalomra és arra ébredtek, hogy vér és ondó van körülöttük. A közösség hisztériának gondolta, majd kiderült, hogy egy banda behatolt a házakba, állatoknak szánt bódítószerrel elkábította és megerőszakolta őket . A zárt közösség négy évig nem tett semmit a kislányok, kisfiúk, nők érdekében. Azóta többeket börtönbe zártak, a gyakorlat azonban kisebb mértékben, de máig folytatódik. 

Egyelőre nem tudom, miért jön szembe az, hogy az erő, hatalom, legyen az karizmatikus vagy figyelmetlen, származzon közömbösségből, fanatizmusból, letarolja a gyengét, kicsit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése