2015. február 9., hétfő

Kísérletezéseim

Ha valaki mérnökformájú figurát akarna faragni belőlem, elég türelmesnek kell lennie. Az elmúlt héten kétszer bizonyosodott be, hogy hiányosságaim vannak a technikai csodák alkalmazásában. 

Kértem a Bezeqtől nagyobb internet sebességet (remélem ezt jól írom). Mindent megbeszéltünk, mondták, hogy másik router kell, 20 sékelért kihozzák. Pénteken megjön, akkor már nem babrálok vele, szombat este kicserélem. Semmi. Hívom őket, mondja, hogy mit nézzek, mit hova dugjak, de persze nem értem a kifejezéseket még angolul sem. Megtanítom őt arra, hogy hogyan mondja úgy, hogy megértsem. "Annak kell világítania, ahol egy felfelé mutató nyíl van?" Végül kiderül, hogy az egyik dugaszt rossz helyre dugtam, amikor a megfelelő helyre dugom, minden működik. Az egy másik téma, hogy tudok az interneten sebességmérő gyostesztet csinálni, Pistinek hála, és ugyanolyan sebességgel működik az internetem, úgyhogy holnap megint felhívom őket. 

Még korábban Szonjától kaptam egy kis szerkentyűt, hozzá egy ici-pici antennát, hogy ne kelljen a TV csatornákért fizetnem, de tudjak fogni néhány adót. Hol működött, hol nem, úgyhogy nemigen néztem TV-t, inkább az interneten néztem a Híradót a 2-es csatornán. 

Most kaptam ajándékba lapos TV-t. Kipróbáltam, hol működött, hol nem kihúztam az antennát, ugyanúgy. Ez gyanús. Ha antenna nélkül is ugyanúgy működik, mint antennával, akkor valami nem kóser. Némi keresgélés után rájöttem, hogy az antennát a TV egyik lukába dugtam, nem a szerkentyűébe. Amikor a megfelelő helyre dugom, kiváló adást kapok. Szóval tudásom nincs, de kísérletezem. 

Mondom Micikének, hogy a siduch nem jött össze. Már hívta őt az ember, és mondta, úgyhogy nem volt meglepve. Ahogy beszél erről, az a fantáziám, hogy szomorú volt az ember. Amikor mondtam, hogy örültem, hogy ennyire tisztán láttam, egy talmudi idézettel válaszolt, hogy "az az öröm napja Izraelnek, amikor elmúlnak a kétségek." Megállapítjuk, hogy jobb tudni valamit, még ha az rossz is, mint kétségek között lenni. 

Az izraeli ügyfelem kisimultabb, mint kezdetben. Meséli, hogy találkozott a csoporttársaival, mesélte nekik, hogy velem dolgozik, és hogy elégedett velem. Ő említi, hogy lehet, hogy mások is fognak majd keresni. Az üzlet beindult. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése