2015. február 2., hétfő

Moziban voltam

Ma szinte egész nap mo-i ügyeimet intéztem. Alig beszéltem valakivel, reggel elmentem futni, és az új szabadtéri edzőteremben edzeni, aztán postán feladtam a régi lakás rámhárult víz- és villanyszámláját. Aztán dolgoztam, dolgoztam, és közben kinéztem egy izraeli filmet.

Este fél 8-kor kezdődött. Az öregigazolványom csak este 6-ig érvényes, így a mozibérlettel fizettem. A film héber címe: Te nekem éjszaka. Az angol címe: Közel hozzá. Két testvérről szól, a fiatalabbik súlyosan értelmi fogyatékos. Nem tudom, hogy ép ember játssza-e, annyira hiteles. A nővére gondozza, közben dolgozik. Ilyenkor magára hagyja, ettől az egész ház megőrül, mert a fiatalabbik veri a fejét a padlóhoz, és sikoltozik. Aztán elviszi egy intézetbe, hogy ne legyen egyedül.

A film az ő szimbiózisukról szól. Amikor az idősebbik el akarja hozni az intézetből, a fiatalabbik nem akar eljönni. Ettől dühös lesz, féltékeny a gondozóra. Begyűjt egy szeretőt, aki az első sokk után nagyon jó, természetes kapcsolatot alakít ki a beteggel. Egyszercsak rájön, hogy a testvére nem menstruált, orvoshoz viszi, kiderül, hogy állapotos. Kirúgja a férfit, kiteszi az ajtó elé az összes cuccát, azt gondolván, hogy ő ejtette teherbe.

Az abortusz után az intézeti gondozó és az ápoltak eljönnek meglátogatni a beteget. Akkor érti meg a nővér, hogy a testvére és egy másik értelmi fogyatékos szerelmesek egymásba, miközben ő a saját kapcsolatát megszakította.

Nagyon-nagyon izraeli a film.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése