2015. június 2., kedd

Állatok és én

Csótányok

Visszaérkezve, három halott csótány jön szembe a lakásban. Vége, cselekszem!

A rákövetkező első munkanapon felhívom a közös képviselőt. Kedves női hang válaszol, kérdezi, mi a gondom, elmondom, ki vagyok, hol lakom, és csótányt akarok írtani. Kérdezi: sürgős? "Sürgős" - visítom bele a telefonba. Mondja, hogy vissza fognak hívni. 

Egy óra múlva a közös képviselő hív. Vele már angolul beszélek, korábban rájött, hogy így egyszerűbb mindkettőnknek. Küldi az embert. 

Egy óra múlva az ember felhív. Ő is angolra vált, gondolom a közös képviselő javasolta neki. 

Egy óra múlva megérkezik az exterminátor. Ez van a számlájára írva. Jóképű, jó külsejű negyvenes férfi. Kikérdez, merre járnak, kipakoltatja a konyhaszekrényt, aztán maszkot vesz fel a szemére, orrára, és pumpás szerkentyűvel végigjárja a lakást. Majd számlát ad, egy éves garanciával a csótányok ellen, féléves garanciával a hangyák ellen, vagy fordítva. Fizetek, adok 50 sékel borravalót, kétszer megkérdezi, hogy biztos vagyok-e benne. Amikor másodszor kérdezi, már nem vagyok annyira biztos benne, de azért azt mondom, hogy igen. Elköszönésként mondom neki, hogy remélem, egy évig nem látom. Azt válaszolja, hogy ő is reméli. 

Galambok

A hálószoba falán kívül van egy négyszög alakú üreg, amit csak egy farostlemez választ el a szobától. Fogalmam sincs, minek a helye lehet. Odaköltözött egy galambpár. Először el akarom őket kergetni, de aztán rájövök, hogy jó helyen vannak. Csak amikor kora reggel arra ébredek, hogy a fejem fölött burukkolnak, akkor kopogtatok a farostlemezen, hogy csönd legyen már. Ilyenkor elrepülnek, és vissza tudok aludni. 

Verebek

Az erkélyről kiáll két vasrúd, ezek tartják a szárítóköteleket. Reggelente egy-egy veréb rááll a szélére és csipog. Nagyon hangosak, eleinte elzavartam őket, de most ha éppen az erkélyen vagyok, akkor figyelem, hogy meg tudom-e őket különböztetni. Nevet is adok nekik. Az elsőt Jánosnak neveztem, a másodikat Ferinek, a harmadikat Petinek. János testes, rendezett tollú, Feri kövér, borzas, Peti vékony és kecses. 

A hangyák ugyanannyian vannak, mint a verebek, de nem olyan hangosak, és ez a mennyiség hangya-mértékileg elhanyagolható. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése