2012. február 21., kedd

Tél Tel Avivban

Ma 50 sékelt adtam egy fiatal férfinak. Nem tudom, miért, soha nem adtam háromezer forintnyi pénzt kéregetőnek. Nem is volt rokonszenves, és a történetét sem igen hittem. Azt mondta, ellopták a tárcáját, vissza akar utazni Netanyára, negyvenegy sékelre van szüksége. Húszast akartam adni, de csak ötvenesem volt. Odaadtam. Mobilszámot cseréltünk, mondta, hétfőn megint jön, felhív, visszaadja. Amint távolodtam a megkopasztásom helyszínétől, és arra gondoltam, hogy sem őt, sem a pénzemet nem látom viszont, megláttam valamit a bokron. Visszaléptem, egy olasz bőrtáska volt, benne egy kis fekete színházi táska. Itt az emberek kiteszik az utcára, amire nincs már szükségük. Megtetszett, elhoztam. Azt gondoltam, ha nem látom viszont a pénzemet, akkor vettem ötven sékelért két használt, de nagyon jópofa táskát.

Szinte egész nap itthon dolgozom azon, hogy otthon legyen munkám az elkövetkező évben. Csak déltájban megyek ki, hogy magamba szívjak egy kis napsütést.

Vasárnap elmentem a városházára, hogy megszerezzem a helyi adó 90 %-ának visszatérítését, ami nekem mint új bevándorlónak jár. Kiderült, hogy nem kaphatom meg, mert nem a lakás tulajdonosával van szerződésem, hanem a főbérlővel. A főbérlőnek mondtam, hogy cseréljünk szerződést. Az első reakciója a rémület volt, hátha ki akarom rakni a lakásból. Aztán mégis felhívta a tulajdonost, aki először beleegyezett, de aztán visszavonta. Én is felhívtam. Magyarul beszéltünk, a szülei magyarok voltak. Lebeszélt, hogy nem éri meg, mert ügyvéddel kell szerződést kötni, és az sokba kerül. Teljesen világos volt, hogy fél a változástól. Ma felhívtam a szochnutot, hogy ilyenkor mi van. Azt mondták, a városháza helyesen járt el, mert nem szabályos főbérlővel szerződést kötni, a tulajdonossal kell. Most itt tartok. Minden nap csak egy kicsit lépek tovább, hogy ne pörögjek be.

Tegnap edzettem. A szabadtéri edzőteremben először, aztán itthon a Real-age programját követve. Azt gondoltam, egy kis laza mozgás, de ma izomlázam van.

Ha helyiekkel megbeszélek találkozót, kb. 50 % esély van arra, hogy találkozunk. Az elmúlt pár napban ketten lemondták, egy utólag telefonált, hogy volt programja, de elfelejtette, egy nem telefonált. Mondjuk, ez 0 % a héten. A változás bennem van. Nem lep meg, nem zavar.

1 megjegyzés:

  1. képkeret, mesekönyv, játék, dobozok, kistükör, táska jött,
    cipő, ruha ment
    nagyon szeretem ezt a rendszert, bármikor kiteheted, ami nem kell, és bármikor rálelsz valami kis csodára

    VálaszTörlés