2015. április 29., szerda

Dzsukim

Közelharcot folytatok a dzsukokkal, magyarul csótányokkal. Az előző lakó rámhagyott csomó megkövesedett zsíros koszfoltot, csótányokat és egy csótányírtót, amit nem szívesen használok, mert erős méregnek vélek. 

A csótányok itt barnák, becslésem szerint négycentisek, és repülni is tudnak. Természetüket tekintve nem kedvelik a társaságot, de lehet, hogy csak az én társaságomat nem kedvelik. Ezt onnan gondolom, hogy amikor megjelenek, mozdulatlanná dermednek. Mondjuk, megértem őket, mert amint meglátom a legújabb behatolót, dühödt harci kiáltás kíséretében gyilkos szándékkal megtámadom. 

Szonjától kaptam egy hatalmas húsvágó kést, nehéz fanyéllel, ez az egyik fegyverem. Megfogom a kés élét, miközben tartok tőle, hogy elvágom a kezem, de ennek semmi esélye, mert elég életlen, és a nehéz fanyéllel ütlegelem a hívatlan vendéget. 

A minap nagyon trükkösen vizet eresztettem a mosogató dézsába, ahol éppen engem meglátva álldogált dermedten az áldozatom, és aztán leöntöttem a WC-be, több menetben vizet eresztve utána, mivelhogy nem voltam biztos, hogy nem tud víz alatt úszni. 

A reformboltban, ahol bio sárgarépát szoktam venni, láttam két bio-csótány-írtót. Nyilván a csótány is bio, de az őket írtó folyadékok is. Az egyik 54, a másik 100 sékel. Megvettem az olcsóbbikat, ez Holt-tengeri vízből, és még vagy húsz másik összetevőből áll, köztük citrom és menta. Nagyon elégedett voltam a vásárlással, közben elhatároztam ,hogy ha ez nem működik, akkor megveszem a drágábbikat is. Nagyon elszánt vagyok.

Megyek a fürdőszobába, hát látom, hogy egy felnőtt csótány öregesen ballag befelé az ablakon. A második emeleten lakom. Ahogy felkapcsolom a villanyt, ugyanolyan megfontoltan megfordul, és gyalogol kifelé. Nem bíztam a véletlenre, rohantam az újonnan megszerzett bioírtóért, és kispricceltem, majd bespricceltem az összes ablakszélt. 

Lehet, hogy nem annyira izgalmas a csótányok természetrajzáról olvasni, mint az izraeli politikai eseményekről, de ahogyan a Gestaltban mondják: a zavaró tényezőknek elsőbbségük van, hát nálam ezek a csótányok. Nem is beszélve arról, hogy inkább van olyan érzetem, hogy ezügyben tudok valamit tenni, mint az izraeli politikai helyzet tekintetében. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése