2011. július 28., csütörtök

A kanapé

Van kanapém. A hátsó párnák levételével egyszemélyes ágy, a felső rész levételével kétszemélyes. Reggel a matracon arra a gondolatra ébredtem, hogy mit is keresek itt. Nem rázott meg, nem voltam szomorú, csak furcsa volt, hogy itt ébredek egy keskeny matracon. Aztán rutinosan végigcsináltam a reggeli rutint, elindultam az ulpánra, a gondolat elhalványult. Az ulpánon a tanárnőnek mondtam, hogy előző nap elindultam, de visszafordultam aludni, azt válaszolta, jól tettem. Meglepően folyékonyan, bár lassan elmondtam, mit csináltam Londonban, mi az a coaching, mit tanítottam (személyiség típusokat). A nyelvtanulás arra hihetetlenül jó, hogy megtanulok egyszerűen fogalmazni.

Még tartott az óra, amikor telefonáltak, hogy félóra múlva hozzák a kanapét. Kialkudtam még egy negyedórát, és elindultam hazafelé.

Két oroszul beszélő fiú hozta és szerelte össze. Az egyikkel, egy szelíd arcúval angolul beszélgettünk. Nem értette, mit keresek itt, mikor Magyarország jó hely. Őt húsz évvel ezelőtt gyerekkorában alijáztatták a szülei. De Európába vágyik. Kérdeztem, mi baja itt. Mondta, hogy a meleg, meg az emberek.

Éva velem egykorú, orvos. Hihetetlen szerencsével több hónapra megkapta valaki lakását ingyen, és munkája is van. Amikor az ulpánon találkoztunk, nagyon el volt keseredve. Kínlódott a héberrel. Mondta, hogy már majdnem feladta, hiszen úgyis angolul dolgozik, de a tanár lebeszélte erről. Amikor néhány héttel később megint találkoztunk, már jobb kedve volt.

Furcsa módon szinte ugyanakkor találkoztam Gáborral, aki harmincas közgazdász, két éve alijázott, azóta nem járt otthon. Először befogadóközpontban volt, aztán került ki, és attól nagyon szenvedett, főleg a lakáskereséstől. Most munkát keres. Azt hiszem, ő több hivatalos, és kevesebb személyes támogatást kapott, mint én.

Most kezdenek eljutni hozzám az illúzióromboló izraeli hírek. A tanár Bibit egyszerűen hazugnak nevezi. Nem politizálhat, de Bibi egy hazug. Barakról ugyanezt mondja a lakótársam. Többen nem szeretik az ország kapitalizálódását, a vagyoni különbségek növekedését, a politikusok ezzel kapcsolatos érzéketlenségét, a harediek képmutatását, a politikusi korrupciót.

Ez a hely az iskolám arra, hogy megtanuljam elfogadni, ami van.

A kanapé ittléte felvillanyozott. Átrendeztem a szobámat, ami azt jelenti, hogy áttoltam a könyvespolcot a másik falhoz. Ma nem volt ulpán, így elkezdtem felhívni a szakmai ismerősöket. Ideje ügyfelet keresnem. De most beindultam. Nem működött az ingyen internet, elmentem Yaelékhoz, és az ő segítségével megrendeltem a stabil internetet. Jövő csütörtökön szerelik be. Még van itt dolgom.

3 megjegyzés:

  1. A képet nem tudtam feltölteni, majd később.

    VálaszTörlés
  2. tárgyilagos, az. tök jól beszélhetsz már héberül, ha ilyeneket elmondasz, grat. és a képfelrakást nehogy elhalaszd...
    jut eszembe, hogy alakul az ulpán csoport? vannak már pajtásaid?

    VálaszTörlés
  3. Nem, még mindig a régiekkel haverkodom a szünetekben, meg a régi tanárral, ha találkozom vele. Itt nehezebben haverkodom. Az a csoport valahogy jobban együtt volt.

    VálaszTörlés