2012. augusztus 12., vasárnap

Fürdés után ...

Valaha volt barátom berágott, mert beszóltam a Facebookon. Cseten imígyen köszön be: Na, ezért nem beszélek veled. Mivel  a zsarolás legenyhébb változata is kiveri nálam a biztosítékot, egy világszép nagy testű állat szaporodási szervének említésével köszönök vissza. Jelzőket nem teszek hozzá. Szeretem, amikor tömören tudom kifejezni magam. A köztünk lévő kommunikációs etikett szerint kizárólag akkor használjuk ezt a kifejezést, amikor nagyon dühösek vagyunk.  De fontos, hogy helyükre kerüljenek a dolgok, ezért hozzáteszem, hogy azért nem beszélsz velem, mert nem érdekellek. Aztán rájöttem, ha félévenkénti beszólás teljes kommunikációs szünetet eredményez, akkor akár sűríthetem is a beszólásokat. 

A távolság megtisztítja a kapcsolatokat. Van, akivel megmarad, van aki, amikor kikerülök a látóköréből, eltűnök, mint a néhány hónapos gyereknek az ágy alá gurult labda. Nem létezem, elvész a fontosságom a számára. A többségnél némi szomorúsággal, de elég gyorsan tudomásul veszem. Kevesen vannak, akiknél még próbálkozom. 

Diával beszélgettem. Azt mondja, hiányzom. Szomorú lett, amikor valaki úgy emlékezett rám a nyári tréningen, hogy izraeli vagyok, aki Magyarországra ment. Ez annak ellenére történt, hogy minden csoportban elmondtam, hogy magyar vagyok, aki Izraelbe költözött. Mégis elgondolkodtam, és rájöttem, hogy igaza van, most én is inkább izraelinek érzem magam. "... ügyeskedhet, nem fog a macska egyszerre kint s bent egeret."

Jövő szombatra van egy jeruzsálemi meghívásom. Elmegyek az ottani Jakarba, meg majd valamikor a Sira Hadasa-ba. Rájöttem, hogy a lakóhely megválasztásában most az a legfontosabb, hogy egy nekem testhezálló zsinagógai közösséget találjak. Amelyik ortodox, de nem szexista, és lehet tanulni. Ha valamelyik bejön, akkor elgondolkodom azon, hogy amikor itt lejár a lakásszerződésem, átköltözöm. Persze az is fontos, hogy előbb-utóbb találjak ügyfeleket. Ilyen szempontból nagyváros jöhet szóba. Könnyedség érzést ad, hogy nincs semmim itt, így nincs kötöttségem sem. 

Fürdés után
Ma az időjárásjelentésben amszterdami esőről szólva mondta a meteorológus: tudják, Európában nyáron is esik az eső. Hát, ja ... nekem hiányzik is.

1 megjegyzés:

  1. Az biztos, hogy ez az előnye. Nincs váratlan változás. Azért nekem hiányzik az eső meg a kicsit fázás.

    VálaszTörlés