2011. február 19., szombat

Szombat, más semmi ...

Megint álmodtam reggel. Egy iskolában vagyok, felnőtt, talán kisegítő, talán tanár. Az iskola jégtáncversenyt rendez. Hajnal van, még sötét, mellettem egy lány, már a táncruhájában. Fázom. Még csak víz van, jég sehol. Azt mondja, már megszokta, hogy nincs még jég, nem aggódik, estére lesz. Nehezen hiszem, de nyugodtnak látszik. Inkább én aggódom. Kérdezem, hogy hozzak-e valamit, azt mondja, lilahagymát, fehérhagymát és teát. Elindulok lilahagymát keresni. Közben felébredek a kukásautóra.

Apropó, kukásautó. Valamelyik nap kiraktak a ház elé egy kanapét. Egy-két napig ott volt, aztán valamelyik reggel jött a kukásautó, berakták a kanapét, aztán a kukákat illesztették rá a kocsira. Ijesztő volt, ahogy a kanapé eltűnt az autóban.

A Tórát megint én vittem körbe. Már vitték a férfiaknál, és senki nem mozdult. Odamentem az elválasztó végéhez, és úgy vettem át, hogy ne érjek a rabbihoz, aki átadta. Figyeltem, hogy ki akarja megérinteni a nők közül, és odatartottam. Aztán úgy adtam át, hogy ne érjek ahhoz, aki átveszi.

Ma csak Dáliával beszéltem. Héberül beszélt hozzám, keveset értettem, de nem akartam megszakítani. A többiek, mintha nem láttak volna. Talán, mert hosszú szoknyában voltam, és kendő volt a fejemen, és itt a dresszkód elég egyértelmű. Aztán egy nő tartotta a tanítást, mindenki figyelt. Elképzeltem, hogy egyszer én is felkészülök, és héberül tanítok.

Juli ablakából nem láttuk a tengert. Olyan, mintha köd lenne, de nem fehér, hanem sárgás. Homok a levegőben.

Nadav nálunk ebédelt. Mondtam héber-angol keveréknyelven, hogy tartozom neki a székért. Héberül válaszolt, hogy ajándék.

Láttunk egy polcot az egyik ház előtt, ami éppen jó lenne nekem. A szombat miatt nem vittük el. Kiment a szombat, elmentünk a házhoz, de addigra nem volt ott. Kár, pont ilyenre lett volna szükségem.

Furcsa, de kezdek unatkozni. Nincs stressz.

6 megjegyzés:

  1. ha nagyon szeretnél valami stresszes élményt, olvassad a magyar híreket...
    komolyra fordítva a szót, a nyugalomban lehet alkotni. írjál verset, novellát. kíváncsi lennék rá!

    VálaszTörlés
  2. Olvasom, és annyira távolinak tűnnek ...

    Egyelőre irodalmilag ennyi telik tőlem. A hangulatok érzékeltetése, talán ennyi. ... nincs tehetségem ...

    VálaszTörlés
  3. ne izélj már, hogy nincs stressz...nem tudlak sajnálni:o)
    ja, és azt a 'nem láttak engem' részt azt nem értem...

    VálaszTörlés
  4. Jaj, ne mondd már, hogy nem sajnálsz! Itt fogok megpunnyadni stressztelenül!

    A nem láttak arról szólt, hogy nem mosolyogtak rám, és nem köszöntek, mint akik megismernek. Lehet, hogy a vörös haj, amit megszokhattak és a lila kendő nem hasonlít eléggé?

    VálaszTörlés
  5. ahhzóó...azt hittem, h attól, hogy 'olyan' dresskódban voltál (orti-szerű), akkor távolságtartóbban viselkednek...de tényleg lehet, h elrikította őket a lila kendő:o)

    és még azt is akartam kérdezni, h a blogodat lehet terjeszteni? mármint nem össze-vissza, csak pl vki ismer, szeret téged, de nem tud róla és érdeklődik...hm?

    VálaszTörlés
  6. A kettő együtt szerintem. Nem mernek rámnézni, ezért nem látják, hogy a lila kendő alatt az én fejem virít.

    Persze, mehet kézen-közön. Azt nem akartam, hogy idegen honlapokon jelenjen meg, és olyanok nézzék, akiknek semmi köze hozzám, a rokonaimhoz, barátaimhoz ... A "célközönség" akik alijázni akarnak vagy akiket én érdeklem. :)

    VálaszTörlés