2011. október 15., szombat

Szukkot

Jafoban megrongáltak keresztény és muszlim sírokat. A rendőrség keresi a tetteseket. Ez a mai valóság.

Az is a mához tartozik, hogy a szombati Tóraolvasás során a betegekért mondott áldáskor a nők felálltak, a férfiak nem. Ezen annyira feldühödtem, hogy amikor a hadseregért hangzott el az áldás, és a férfiak is felálltak, én leültem.

A vendéglánycicát elvitte a gazdája. A cica nem akart bemenni a dobozába, és amikor már bezártuk, sírt. Pedig nem volt itt jó dolga. Talán érezte, hogy ez csak rosszabb lehet. Kérdeztem a gazdáját, hova viszi. Azt válaszolta, hogy egy kibucba északon, a természetbe. Szegény cica. Nem volt erőm bevállalni, hogy én legyek a gazdája. Nincs energiám, hogy magamon kívül tartósan gondoskodjam más élőlényről. Lelkifurdalásom van.

A. sms-ekben udvarol. Jólesnek kedves szavai, de mivel nincs jövője a kapcsolatunknak, nem élem bele magam, viszont élvezem, hogy héberül üzengetünk egymásnak. Legalább gyakorlom az írást. Előjön, hogy hol keverem a cháf és chet, az alef és ájin betűket.Szombaton a Kohelet-et olvassuk, Salamon költeményét. Itt találom azt, hogy mindennek megvan a maga ideje.

Mindennek megvan a maga szezonja, és ideje van minden dolognak az égbolt alatt.
Ideje a szülésnek és ideje a halálnak. Ideje az ültetésnek, és ideje a kihúzásnak.
Ideje az ölésnek és ideje a gyógyulásnak. ideje a rombolásnak és ideje az építésnek.
Ideje a sírásnak és ideje a nevetésnek. Ideje a siránkozásnak és ideje a táncnak.
Ideje a kövek eldobásának, és ideje a kövek összeszedésének.
Ideje a keresésnek, és ideje a veszítésnek. Ideje a megtartásnak, és ideje az elengedésnek.
Ideje az elszakításnak, és ideje az összevarrásnak. Ideje a csöndnek és ideje a beszédnek.
Ideje a szeretetnek és ideje a gyűlöletnek. Ideje a háborúnak, és ideje a békének.
Mi az eredménye annak, aki dolgozik ezen, erőfeszítéssel?
 

4 megjegyzés:

  1. Salamon írását angolból fordítottam, így talán tübb helyen nem felel meg az eredetinek. De így is csodálom benne azt, hogy elfogad olyan dolgokat, amelyeket a mai divat negatívként elvet.

    VálaszTörlés
  2. Azt el is felejtettem megírni, hogy az előljáróság két nőtagjának is van saját szukkoti csokra. Az egyik felajánlotta az övét, hogy mondjam rá az áldást, de visszautasítottam. Még nem vagyok felkészülve arra, hogy elkötelezzem magam a csokor lengetésére minden évben. Tudom, hogy ezt csak a gyakorló zsidók értik ...

    VálaszTörlés
  3. Képzeld szombat reggel arra ébredtem, hogy veled álmodtam az éjszaka. Az álmomban babát vártál, kb. 5-6. hónapban lehettél és nagyon boldog voltál. Virágos ruha volt rajtad, bordó színú alapon nagy színes virágok.
    Elmentünk sétálni és a gyerekkorotokról meséltél...

    Érdekesek az álmok. Milyen napközbeni hatások válthatják ki az álmok tartalmát? Hm...

    VálaszTörlés
  4. Hát, lehet, hogy már szeretnél babát? Az álmunk minden eleme rólunk szól. De teccik. Vicces is lenne, ha babát várnék, namegpláne nagy virágos ruhában. :)

    VálaszTörlés