2011. január 12., szerda

Búcsú a cicától

Mögöttem megy a Jóbarátok amerikaiul, héber felirattal, tőlem jobbra dorombol a hűtőszekrény. Beköltöztem, kipakoltam. Már majdnem végeztem, amikor észrevettem, hogy Julinál hagytam a paplanomat. Utánam hozta.

Felhívtam az orvosom öreg barátját, hogy lekötöttem a lakást, ma beköltözöm, de hiányzik még néhány dolog, hogy otthonos legyen. Azt mondta, még ne vegyek semmit, az ismeretségi körben megkérdezi, hátha tudnak adni. Így aztán csak egy fazekat, tepsit és evőeszközöket vettem egyelőre. Az edényt hetven százalékkal leértékelték. Megfelelő helyen voltam a megfelelő időben!

Mikor végeztem a kipakolással, éjjel fél 12 körül, elmentem sört venni. Az éjjel-nappaliban nyúltam a sörért, mire a biztonsági őr rámszólt, hogy este 11 után nem lehet alkoholt venni. Tejet vettem és szemeteslapátot. Aztán szemben a cigarettásnál vettem sört. Jó ez az ország!

Ahogy sétáltam vissza, eszembe jutott az a jelenet, ami akkor történt, amikor először vártam a lakás tulajdonosára. Álltam a sarkon, és néztem, ahogy egy távolkeleti arcú nő tolt egy nagyon öreg nénit kerekesszékben. Ahogy mellém értek, a kifejezéstelen arcú néni nehézkesen felemelte a kezét, és az ujjaival integetett nekem. Visszaintegettem. Erre is biztos mindig fogok emlékezni.

Julival megbeszéltük, hogy pénteken nála főzök, és ott töltöm a szombatot.

6 megjegyzés:

  1. mit fogsz csinálni az edényekkel?

    VálaszTörlés
  2. Olyan jó érzés ezt olvasni. Olyan érzés, hogy valaki most kiegyensúlyozódik: talált egy feladatot, ami pont jó neki, és pont elég de nem is túl kevés, és szívesen csinálja, és ettől kiegyensúlyozódik. És ez jó.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, holist, akárki is legyél! :)

    Itthon csak vegát fogok enni, az egyszerű. Szerintem fogok főzni. Ma vettem két lavórt mosogatáshoz. Vagy nem ezt kérdezted?

    VálaszTörlés
  4. Van rezsó. Mondjuk annyira gusztustalan, hogy lehet, inkább szerzek másikat

    VálaszTörlés